Hei! Jeg har nettopp kjøpt en ny kattedo til katten min, Bella, men hun nekter å bruke den. Hun går heller tilbake til den gamle, selv om den er ganske slitt. Jeg har prøvd å sette den nye kattedoen ved siden av den gamle, men det hjelper ikke. Noen som har tips til hvordan jeg kan få Bella til å akseptere den nye kattedoen? Jeg vil gjerne bytte ut den gamle, men det går ikke hvis hun ikke bruker den nye…
Hei! Jeg hadde akkurat det samme problemet med katten min, Simba. Det som hjalp meg, var å blande litt av den gamle kattesanden i den nye kattedoen, slik at den luktet kjent. Jeg fant også ut at det hjalp å plassere den nye kattedoen på samme sted som den gamle, og så gradvis flytte den til det nye stedet jeg ønsket. Du kan sjekke ut noen gode alternativer på Kattedo. Kanskje det kan fungere for Bella også?
Jeg tror det er viktig å gjøre overgangen så smidig som mulig for katten. Noen ganger kan det hjelpe å la den nye kattedoen stå ved siden av den gamle i noen dager, slik at katten blir vant til den. Jeg hadde en katt som var veldig skeptisk til ny kattedo, men etter at jeg la noen av hennes favorittleker i nærheten, ble hun mer nysgjerrig og begynte å bruke den. Kanskje du kan prøve å gjøre den nye kattedoen mer attraktiv for Bella ved å legge noe hun liker i nærheten?